• SMRTONOSNO MOČVIRJE

    sobota, 26. 4., ob 20.00

  • MINECRAFT: FILM (sinhronizirano)

    sobota, 26. 4., ob 18.00 / sobota, 3. 5., ob 18.00 / sobota, 10. 5., ob 18.00 / nedelja, 18. 5., ob 18.00

  • SNEGULJČICA (sinhronizirano)

    torek, 29. 4., ob 17.00 / počitniški program

  • AMATER

    nedelja, 27. 4., ob 19.00

  • BAMBI, ŽIVLJENJSKA POT V GOZDU (sinhronizirano)

    nedelja, 27. 4., ob 17.00 / nedelja, 11. 5., ob 18.00

  • KRALJ VSEH KRALJEV (sinhronizirano)

    nedelja, 27. 4., ob 10.00 (kino matineja)

  • PETI SEPTEMBER

    petek, 25. 4., ob 18.00

  • RAČUNOVODJA 2

    petek, 25. 4., ob 20.00 / sobota, 3. 5., ob 20.00

  • Art kino: APRIL

    torek, 29. 4., ob 19.00

  • DIVJAKI (sinhronizirano)

    nedelja, 4. 5., ob 10.00 kino matineja

  • PONISRČEK

    nedelja, 4. 5., ob 18.00

  • THUNDERBOLTI

    nedelja, 4. 5., ob 20.00 / petek, 9. 5., ob 20.00

  • Art kino: VOJNA BREZ SOVRAŠTVA

    torek, 6. 5., ob 19.00

  • DO ZORE

    četrtek, 8. 5., ob 20.00

  • NEVARNI GRADBINEC

    sobota, 10. 5., ob 20.00

  • SUPER ŠKRATKI (sinhronizirano)

    nedelja, 11. 5., ob 10.00 (kino matineja) / nedelja, 25. 5., ob 18.00

  • EDINA ZEMLJA

    nedelja, 11. 5., ob 20.00

  • HAMLET

    torek, 13. 5. / Samo za abonente

  • SVETA KRAVA

    torek, 13. 5. (dijaški filmski abonma in izven)

  • Art kino: NEBRUŠENI DIAMANT

    torek, 13. 5., ob 20.00

  • BREZ POVRATKA: NASLEDSTVO

    četrtek, 15. 5., ob 20.00 / petek, 23. 5., ob 20.00 / četrtek, 29. 5., ob 20.00

 

Na sporedu:

Abonma Opera balet torek: Hamlet

Samo za abonente

  • 22 april 2025
  • Število ogledov: 22
Abonma Opera balet torek: Hamlet
Velika opera v petih dejanjih

Fenomen »ofeliomanije«, ki se je v Franciji razširil po gostovanju angleške gledališke skupine Williama Abbota, ki je v Parizu leta 1827 uprizorila bržkone najbolj znano Shakespearovo tragedijo Hamlet, je tudi po zaslugi edinstvene odrske prezence igralke Harriet Smithson še tri desetletja zaznamoval francosko kulturo in operno produkcijo. Zlasti slednja je svoj navdih iskala v številnih ekstremih – od krhkih in eteričnih žensk pa vse do grotesknih in diaboličnih podob, ki so zaokroževale dihotomijo dobrega in zlega, zato ne preseneča, da je Shakespearova tragedija še posebej po francoskem prevodu Alexandra Dumasa starejšega doživela svojo uglasbitev izpod peresa Ambroisa Thomasa v zvrsti vélike opere. Odločitev libretistov Julesa Barbiera in Michela Carréja za dramaturško poenostavitev zgodbe se je kljub nekaterim ostrim kritikam angleško govorečega občinstva izkazala za pravilno, saj je s fokusom na Hamletovo temeljno bivanjsko vprašanje ter konflikt med dvema paroma zagotovila jasno premočrtnost opernega spektakla, ki bo v prihodnji sezoni izveden prvič v zgodovini mariborske Opere, in sicer v režiji priznanega ustvarjalca Franka Van Laeckeja.

Tedenski pregled prireditev