8. oktober 2024
Gaetano Donizetti: LUCIA DI LAMMERMOOR
Režiser: Giulio Ciabatti
Tragična opera (dramma tragico) v treh dejanjih
Ena najslavnejših oper, ki tudi v sodobnem
času dopušča številne provokativne interpretacije in inovativne režijske
postavitve, je nastala izpod peresa Gaetana Donizettija, ki se je s svojim
glasbeno-gledališkim opusom zapisal v zgodovino kot eden najprodornejših
genijev poznega italijanskega belkanta. Predelava legende o nevesti iz
odročnega škotskega Lammermoorja, ki jo je po domnevno resničnih dogodkih v
svojem romanu ovekovečil Walter Scott, se je v dramaturško zgoščeni
različici libretista Salvadoreja Cammarana osredotočila na tragično
življenjsko usodo mlade Lucie Ashton, ki se mora zaradi neugodnega ekonomskega
položaja poročiti z drugim in pri tem pozabiti na nemogočo zvezo s svojim
izbrancem Edgardom Ravenswoodom, ki je povrh vsega še v ostrem osebnem
konfliktu z njenim bratom Enricom Ashtonom. S pevsko vlogo protagonistke, ki
zahteva poleg vokalne virtuoznosti tudi poglobljeno psihološko igro, je
Donizettiju uspelo ustvariti ikonično opero o krhki ženski, ki zaradi
neuslišane ljubezni zblazni in s tem postane ena izmed najprepoznavnejših
upodobitev žrtev romantičnih hrepenenj.
12. november 2024
PLAMENI PARIZA
Koreograf: Mihail Messerer
** PREMIERA, 8. november 2024
3. december 2024
Giacomo Puccini: TURANDOT
Režiser: Filippo Tonon
Opera
Puccinijeva zadnja opera Turandot (1924), ki jo
je zaradi prezgodnje skladateljeve smrti dokončal Franco Alfano, predstavlja
konec in zadnji pravi vrhunec obdobja vélike italijanske operne tradicije
belcanta. Skladatelj je s tem opernim delom, v katerem na novo zaživi duh
starodavne Kitajske, evropskemu občinstvu približal še neslišane eksotične in z
mistiko prežete glasbene svetove.
Zgodbo o lepi, toda kruti kitajski princesi
Turandot, ki svojim snubcem, med drugim tudi neznanemu tatarskemu princu
Calafu, zastavi tri uganke, je Puccini odel v bogato orkestrirano glasbeno
teksturo. Iz te izstopajo solistične točke princese Turandot, sužnje Liù in ne
nazadnje tudi ena izmed najslavnejših tenorskih arij Nessun dorma v izvedbi
princa Calafa.
11. februar 2025
Giuseppe Verdi: OTELLO
Režiser: Guy Montavon
Opera v štirih dejanjih
Ko je Verdi leta 1871 dokončal opero Aida, se
je odločil – podobno kot Rossini po komponiranju opere Viljem Tell –, da se
tudi uradno upokoji in preneha s skladanjem. Toda velik umetniški in tudi
komercialni uspeh, ki ga je bil Verdi deležen zaradi slave svojih preteklih
oper, je skladatelja spodbudil, tudi zaradi intenzivnega prepričevanja
založnika Giulia Ricordija, da ponovno zagrabi in obrusi svoje glasbeno pero.
Pri iskanju primernega sižeja nove opere je pomembno vlogo odigral prav
Ricordi, ki je Verdiju predlagal sodelovanje z nadarjenim piscem Arrigom
Boitom. Izbira ikonične Shakespearove tragedije Othello, ki je po Boitovi
nadvse učinkoviti dramaturški prevetritvi in osredotočenosti na kompleksno
dinamiko razmerij med Othellom, Desdemono in Jagom dosegla novo raven glasbene
sublimnosti prav v ita-lijanski glasbeni drami Otello, je bila zaradi
skladateljevih visokih umetniških kriterijev na nek način celo pričakovana.
Priljubljena Verdijeva pozna operna mojstrovina se po skoraj treh desetletjih
ponovno vrača na oder mariborske opere, a tokrat v povsem novi postavitvi
režiserja Guya Montavona.
11. marec 2025
CLUSTER
Koreograf: Edward Clug
** PREMIERA, 7. marec 2025
13. maj 2025
Ambroise Thomas: HAMLET
Režiser: Frank Van Laecke
Vélika opera v petih dejanjih
Fenomen »ofeliomanije«, ki se je v Franciji
razširil po gostovanju angleške gledališke skupine Williama Abbota, ki je v
Parizu leta 1827 uprizorila bržkone najbolj znano Shakespearovo tragedijo
Hamlet, je tudi po zaslugi edinstvene odrske prezence igralke Harriet Smithson
še tri desetletja zaznamoval francosko kulturo in operno produkcijo. Zlasti
slednja je svoj navdih iskala v številnih ekstremih – od krhkih in eteričnih
žensk pa vse do grotesknih in diaboličnih podob, ki so zaokroževale dihotomijo
dobrega in zlega, zato ne preseneča, da je Shakespearova tragedija še posebej
po francoskem prevodu Alexandra Dumasa starejšega doživela svojo uglasbitev
izpod peresa Ambroisa Thomasa v zvrsti vélike opere. Odločitev libretistov
Julesa Barbiera in Michela Carréja za dramaturško poenostavitev zgodbe se je
kljub nekaterim ostrim kritikam angleško govorečega občinstva izkazala za
pravilno, saj je s fokusom na Hamletovo temeljno bivanjsko vprašanje ter
konflikt med dvema paroma zagotovila jasno premočrtnost opernega spektakla, ki
bo v prihodnji sezoni izveden prvič v zgodovini mariborske opere, in sicer v
režiji priznanega ustvarjalca Franka Van Laeckeja.